tiistai 18. marraskuuta 2014

Paperillan blogi: inspiraatio iskee


Art journal no 29 tuli täyteen ja apua, apua, minulla ei ollutkaan seuraavaa kirjaa valmiina. Hätätilanne, inspiraatiota pukkaa ja kirjaa ei missään. Täytyi hiukan höllentää vaatimustasoa ja tehdä pikapikaa kohtuullisen hyvä kirja. Vähintään tarvitaan tukevaa, hyvää paperia, saranarenkaita ja rei'ittäjä. Käytän 200 - 300 gr akvarelli- tai mixed media papereita. Tykkään Cansonin Imagine paperista; riittävän hyvä laatuista ja helposti saatavilla lähes joka kirjakaupassa.


Sidoin saranarenkaita peittämään nauhoja ja kankaan kaitaleita. Kansi on vielä valkoinen, koska teen sen viimeiseksi, kun on käynyt ilmi, minkälainen kirja fiilikseltään on.


Ompelen valkoisiin sivuihin väritettyjä papereita. Aukeamalle osuu silloin jotakin väritettyä jo valmiiksi.


Valmiiksi väritetty sivun osa (tässä vasemmalla gelli plate väritys) vie kokonaisuutta heti eteenpäin ja tuo projektiin yllätyksellisiä virikeitä. Tälle sivulle istuivat stanssatut kuviot sävy sävyyn.



Tämmöistä irrottelua, kokeilua ja leikkiä on vaikea kuvata toiselle. Annan inspiraation ja käsien viedä. Tulee mitä tulee. Annan ajatusten tulla ja mennä, jonkun mietteen kirjoitan muistiin. "I am living my life". Vain minä olen minä, vain minä elän minun elämäni. Millaista elämää siis valmistan ja valitsen omalle ihanalle itselleni.


1 kommentti:

  1. Tosi kivan ja inspiroivan näkösiä kaikki mitä oot tehny, ihania tekstejä.

    VastaaPoista